Tutor
Part 1. Expression in drug store
Adams: Excuse me, could you help me pick out a lotion?
Pharmacist: Sure, what is the problem?
Adams: I got poison oak while hiking, and I need something to help me with the itching.
Pharmacist: I can suggest a product called Technu that comes in a lotion or cream.
Adams: Which do you prefer?
Pharmacist: Hikers tell me that the cream is best because it stays on longer.
Adams: Is there anything else I can do to help with the itching?
Pharmacist: You can take an antihistamine.
Adams: Thank you so much for all of the information
Pharmacist: You are welcome. Please feel free to ask me a question any time you need help
อดัมส: ์ขอโทษนะคุณช่วยฉันเลือกโลชั่นได้ไหม?
เภสัชกร: แน่ใจว่าปัญหาคืออะไร?
อดัมส์: ฉันมีโอ๊กพิษขณะเดินป่าและฉันต้องการอะไรที่จะช่วยฉันด้วยอาการคัน
เภสัชกร: ฉันสามารถแนะนำผลิตภัณฑ์ที่เรียกว่า Technu ที่มีโลชั่นหรือครีม
อดัมส์: คุณชอบอะไร?
เภสัชกร: นักเดินเท้าบอกฉันว่าครีมดีที่สุดเพราะมันอยู่ได้นานขึ้น
อดัมส์: มีอะไรอีกบ้างที่ฉันสามารถทำได้เพื่อช่วยในการทำให้เกิดอาการคันได้หรือไม่?
เภสัชกร: คุณสามารถใช้ antihistamine
อดัมส์: ขอบคุณมากสำหรับข้อมูลทั้งหมด
เภสัชกร: คุณยินดีที่จะขอถามคำถามทุกครั้งที่คุณต้องการความช่วยเหลือ
1. Where is Adams?
1. He is in the pet shop.
2.He is in Chemist shop.
3. He is in the restaurant.
4. He is in cafe
- อดัมส์อยู่ที่ไหน
1. เขาอยู่ในร้านขายสัตว์เลี้ยง
2. เขาอยู่ในร้านขายยาเคมี
3.เขาอยู่ในร้านอาหาร
4. เขาอยู่ในร้านกาแฟ
2. He got poison oak while hiking, which did he want for keeping care?
1. He wants medicine tablet type.
2. He wants syrup for care.
3. He wants cream for care.
4. He wants lotion for applying.
- เขามีโอ๊กพิษในขณะเดินป่าซึ่งเขาต้องการในการดูแลรักษาหรือไม่?
1. เขาต้องการยาชนิดเม็ด
2. เขาต้องการน้ำเชื่อมสำหรับดูแล
3. เขาต้องการครีมสำหรับดูแล
4. เขาต้องการโลชั่นสำหรับใช้
3. How did he feel when he got poison oak ?
1. vomit 2.Wonud
3. Backache 4. Itching
- เขารู้สึกอย่างไรเมื่อได้โอ๊กพิษ?
1.อาเจียน. 2.บาดแผล
3.ความปวดหลัง 4.ที่ทำให้คัน
ข้อสอบ2/2561👈🎊
👉Reading test(ข้อสอบการอ่าน)👈
Sometimes just “saving” in general is not enough incentive to keep
families on the budget track. You need a goal to get started. To use a diet
analogy, it’s easier to lose 10 pounds when your high school reunion is
around the corner. A goal not only gives a family something to reach for,
it makes a savings plan short term.
Knowing you don’t have to give something up forever makes the
sacrifice easier. Once you’ve reached your goal, you can abandon your
strategy or apply those savings to a new object.
That approach worked for Cynthia McIntyre, who launched a search
for extra savings after she spotted an antique table that fit perfectly in her living room -- but not in her budget.
McIntyre went over her checkbook carefully and realized she was buying 10
books every month. A lifelong reader, she couldn’t wait to rush out and snap up
a new release. “It was a $400-a-year habit,” she says. The worst part was, many
of the books didn’t live up to the reviews and McIntyre gave them away. Now she
gets the latest bestsellers from the local library. “Reading them a little later doesn’t
spoil the story,” she concludes.
1. The word “incentive” (line 1) eans .
1. power 2. strength
3. motivation 4. willingness
2. The phrase “around the corner” (line 4) as used in this passage means .
1. nearby 2. at a distance
3. coming soon 4. not long lasting
3. According to the passage, in order to save money effectively, one should .
1. give up all expenses
2. cut the family budget
3. have a definite objective
4. change one’s lifestyle
4. The writer compares the intention to save money with .
1. a school reunion
2. buying and antique
3. short-term planning
4. losing weight
5. The advantage of having a definite time limit is that you .
1. have more willpower to achieve your goal
2. can give up after a certain time has passed
3. will get what you want more easily
4. do not have to give up your intention
*เฉลย*
1. The word “incentive” (line 1) means .
คำว่า “แรงจูงใจ” หมายความว่า
1. power อำนาจ
2. strength ความแข็งแรง
3. motivation พลังขับเคลื่อน
4. willingness ความเต็มใจ
คำตอบคือ 3 เพราะ motivation มีความหมายสอดคล้องกับ incentive และใช้
แทนกันได้ในประโยคในเนื้อเรื่อง
2. The phrase “around the corner” (line 3) as used in this passage
`means . วลี “around the corner” (บรรทัดที่ 3) ที่ใช้ในเนื้อเรื่องนี้
หมายความว่า
1. nearby อยู่ใกล้หรือใกล้เคียง (จะใช้บอกตำแหน่งที่ตั้ง)
2. at a distance ที่ระยะไกล (บอกระยะทางหรือระยะเวลา)
3. coming soon กำลังจะมาถึงเร็วๆ นี้ (ใช้กับเวลา)
4. not long lasting ไม่ยืนยาว ไม่คงทนถาวร ไม่อยู่นาน
คำตอบคือ 3
3.) According to the passage, in order to save money effectively,
one should . ตามเนื้อเรื่อง ในการออมเงินให้ได้ผล เราควรจะ
1. give up all expenses หยุดการใช้จ่ายทั้งหมด
2. cut the family budget ตัดงบรายรับรายจ่ายของครอบครัว
3. have a definite objective มีเป้าหมายที่แน่นอน
4. change one’s lifestyle เปลี่ยนรูปแบบการใช้ชีวิต
คำตอบคือ 3 เพราะจากตัวอย่างของแมคอินไทร์ที่แสดงให้เห็นว่าการออมจะได้ผล
ต้องมีเป้าหมายชัดเจน
คำตอบคือ 4
ให้ดูจากเนื้อเรื่องในประโยคที่ 3
5.)The advantage of having a definite time limit is that you . ข้อได้เปรียบในการกำหนดเวลาที่แน่นอนคือ คุณ
1. have more willpower to achieve your goal มีความมุ่งมั่นที่จะบรรลุ
เป้าหมายมากขึ้น
2. can give up after a certain time has passed
สามารถยุติได้หลังจากเวลาได้ผ่านไประยะหนึ่ง
3. will get what you want more easily จะได้สิ่งที่คุณต้องการได้ง่ายยิ่งขึ้น
4. do not have to give up your intention ไม่จำเป็นต้องเลิกล้มความตั้งใจ
ของคุณ
คำตอบคือ 1 จากเนื้อเรื่องในย่อหน้าที่ 2 ประโยคที่1
------------------------------------------
👉Conversation Test(ข้อสอบบทสนทนา)👈
1.Tina: How about a season ticket to the basketball games instead?
Nick: __________ You know what an avid basketball fan she is.
(1) She’d love that
(2) That’ll never do
(3) That’s ridiculous
(4) Basketball isn’t her cup of tea
ทิน่า:แล้วตั๋วชมบาสเก็ตบอลฟดูกาลนี้ เป็นไง
นิค: __________ คุณก็รู้นี่นาว่าหล่อนเป็นแฟนบาสเก็ตบอล ที่เหนียวแน่นขนาดไหน
(1) หล่อนจะชอบมันมากเลย
(2) อันนั้นไม่มีทางดีพอหรอก
(3) อันนั้นมันน่าขำขัน
(4) บาสเก็ตบอลไม่ใช่สิ่งที่หล่อนชอบ
ตอบ (1) She’s love that เพราะว่าหล่อนเป็นแฟนที่เหนียวแน่น ก็น่าจะชอบมาก
2.A: The state pension for old people is wholly inadequate.
B: __________. No one can live on 500 baht a month.
(1) I couldn’t agree more
(2) It should be O.K.
(3) I’m not sure
(4) Old people spend less money
A: เบี้ยบำนาญสำหรับคนแก่มันไม่เพียงพอ
B: __________ ไม่มีใครสามารถอาศัยอยู่ด้วยเงิน 500 บาทต่อเดือน
(1) ฉันเห็นด้วยมากๆ (เห็นด้วยกว่านี้ไม่ได้แล้ว)
(2) มันน่าจะโอเคนะ
(3) ฉันไม่มั่นใจ
(4) คนแก่ใช้เงินน้อยลง
ตอบ (1) I couldn’t agree more เพราะ B เห็นด้วย ว่าไม่มีใครสามารถอยู่ด้วยเงิน 500 บาทต่อเดือน
3.Peter: Hi Jeff. Come in. Was it difficult to find my place?
Jeff: __________ You gave really good directions.
(1) How come?
(2) Yes, it was difficult.
(3) Where was it?
(4) Not at all.
ปีเตอร์: สวัสดี เจฟ เข้ามาเลย มันยากไหมที่จะหาสถานที่ของฉัน
เจฟ: __________ คุณให้แผนที่ที่ดีมากๆ
(1) เป็นไปได้อย่างไร
(2) ใช่ มันยาก
(3) มันอยู่ที่ไหน
(4) ไม่เลย
ตอบ (4) Not at all ค่ะ เพราะเขาพูดต่อว่า คุณให้แผนที่ที่ดีมากๆ
4.Man : Hi. Are we still on for tonight? (คืนนี้ยังไง ตกลงไปเปล่า?)
Woman : ....................................................
Man : Okay. See you at eight. (โอเค เจอกันสองทุ่มน้า)
1) You bet 2) If you say
3) We turned if off 4) I’ll go to bed early
ตอบ : ถ้าสังเกตุคำตอบของ B ข้างล่างแสดงว่า A ต้องไปด้วย ดังนั้นจึงเลือกข้อ 1. You bet (ไปแน่จ๊ะ)
5.A woman calls her husband at his office and asks him if they can have dinner out.
He says: _____
1. Yes, shall we eat out?
2. I haven't decided yet.
3. I've never thought about it.
4. I'd love too, but my boss told me to do the OT tonight.
ตอบ: ข้อนี้ต้องตัดช้อยส์ข้อ 1 ทิ้ง เพราะภรรยาเป็นคนชวนเค้าออกไปทานข้าวเย็นด้วยกัน ไม่ใช่เค้าชวนภรรยา ตัดข้อ 2-3ทิ้งเนื่องจากเป็นคำตอบที่ไม่สามารถจบได้ภายในข้อนี้ เพราะทั้งคู่แปลว่ายังไม่ได้คิดไว้เลย ซึ่งเทคนิคในการทำข้อสอบ Conversation แบบ Situation ที่ต้องจบภายในข้อนี้ คำตอบควรบอกเลยว่าไปหรือไม่ไป ดังนั้นจึงต้องตอบข้อ 4 " ก็ดีนะ แต่เจ้านายชั้นให้ทำ OT คืนนี้
-------------------------------------------------
👉Grammar test(ข้อสอบไวยากรณ์)👈
1.) Ban Na Nong ...A... , ...B....full of shopping malls and restaurants.
A. 1. a small village, quiet once
2. it was once a quiet small village
3. a quiet small village once it was
4. once a small quiet village
B. 1. now a busy town
2. is now a busy town
3. a busy town it is now
4. it is now a busy town
2.) ....A... their customers, supermarkets ....B ....as possible.
A. 1. Having attracted and kept
2. As if to attract and keep
3. In order to attract and keep
4. Attracting and keeping
B. 1. want to make shoppers as pleasant
2. have made shopping as pleasing
3. must try to make their shoppers as pleasing
4. have tried to make shopping as pleasant
3) . In most countries around the world,.... A ....to school ....B .....
A. 1. children having to go
2. children must go
3. every child has been
4. every child must have been
B. 1. when they reach a certain age
2. as they are growing old enough
3. since they reached a certain age
4. if they are too old to learn
4.) ....A.....public transport to the exhibition hall .....B.....a parking space there.
A. 1. John will make his decision in traveling on
2. John is deciding that he has to travel in
3. John decided to travel by
4. John’s decision for traveling with
B. 1. since it would be difficult to find
2. although it is difficult to find
3. whereas it was difficult finding
4. and it is difficult finding
5.) The committee members think... A.... now, nor ...B... about the matter.
A. 1. about the meeting which should not hold
2. about the meeting not to be held
3. that the meeting should not be holding
4. that the meeting should not be held
B. 1. anybody should say
2. should anything be said
3. should nothing be said
4. something should be said
*เฉลย*
1) . โจทย์ Aคำตอบ 4
โจทย์ B คำตอบ 2
โจทย์ A ต้องการคำนามเพราะเป็นส่วนที่ให้ข้อมูลหรือรายละเอียดของคำนามที่อยู่
ข้างหน้า ไม่ใช่ประธานร่วมเพราะไม่มีตัวเชื่อม แต่มีเครื่องหมาย , คั่นก่อนและหลัง
, , (noun in opposition)
คำตอบโจทย์ A คือ 4 once a small quiet village
โจทย์ B ต้องการกริยา เพราะในประโยคยังไม่มีกริยาหลัก (main verb)
ประธานของประโยคคือ Ban Na Nong
คำตอบโจทย์ B คือ 2 is now a busy town
2.) โจทย์ A คำตอบ 3
โจทย์ B คำตอบ 4
โจทย์ A ต้องการคำเชื่อมที่แสดงวัตถุประสงค์หรือเป้าหมาย
คำตอบโจทย์ A คือ 3
In order to attract and keep เป็นคำอธิบายขยายความของประโยคหลัก
โจทย์ B ต้องการทดสอบการใช้ make + something + adjective และการเลือก
ใช้คำศัพท์ pleasant / pleasing
pleasing แปลว่า เป็นที่ชื่นชอบ
pleasant แปลว่า สนุกสนาน
คำตอบโจทย์ B คือ 4 have tried to make shopping as pleasant
3.) โจทย์ A คำตอบ 2
โจทย์ B คำตอบ 1
โจทย์ A ต้องการประธานของประโยค และกริยาเป็น present เพราะเป็นเรื่องจริง
(fact)
คำตอบโจทย์ A คือ 2 children must go
โจทย์ B ต้องการประโยคเชื่อมที่มีกริยาใน tense เดียวกันคือ present
คำตอบโจทย์ B คือ 1 when they reach a certain age
4.) โจทย์ A คำตอบ 3
โจทย์ B คำตอบ 1
โจทย์ A ต้องการประธานของประโยค รวมทั้ง preposition ที่ใช้ได้กับวิธีการเดินทาง
คำตอบโจทย์ A คือ 3 John decided to travel by
โจทย์ B ต้องการคำอธิบายที่เป็นสาเหตุ
คำตอบโจทย์ B คือ 1 since it would be difficult to find
5). โจทย์ A คำตอบ 4
โจทย์ B คำตอบ 2
โจทย์ A ต้องการประโยคที่เป็นกรรมตามหลัง think และต้องการทดสอบเรื่อง
การใช้ active / passive voice ด้วย คำตอบโจทย์ A คือ 4 that the meeting should not be held
โจทย์ B หลังจาก nor ประโยคที่ตามหลังจะอยู่ในรูปประโยค inversion คือ สลับที่กันระหว่างประธานกับกริยา
คำตอบโจทย์ B คือ 2 should anything be said
-------------------------------------------------
👉O-net exam (ข้อสอบo-net)👈
Greeting with a "Wai"
"Sawasdi" is the Thai word of greeting. It is usually accompanied by a "wai," which is made by pressing the two palms together. The palms are then raised atvarious levels depending on the seniority of the person one is greeting.
The "wai" originated in India, but the Indians keep their "wai" to just one level. The Thaisrefined it, resulting in four levels of "wai"
To pay respect to monks, the pressed palms are raised to the forehead, with the tips of the thumbs resting precisely between the two eyebrows and the fingers touching only the tip of the hair.
The middle of the face is where palms rest when we pay respect to our parents, teachers, and other elderly people we highly regard. The tips of the thumbs touch the tip of the nose while the tips of the index fingers rest between the eye brows.
To greet people in general, the palms are lowered to the lower part of the face, with the tips of the thumbs touching the chin and the tips of the index fingers touching the tip of the nose.
To greet our equals, there is no need to bow the head, we simply raise the palms slightly in front of us.
It is a convention that a greeting must be returned. So we reciprocate with the pressed palms raised slightly at the level of the chest with a bowed head.
1.What is "sawasdi"?
1. A word of thanking someone
2. A word of greeting
3. An expression of letting out emotion
4. An exclamation
2.When did the "wai" come from?
1. China
2. Japan
3. Laos
4. India
3.How many levels of the Thai "wai" are there?
1. 1
2. 2
3. 3
4. 4
4.When you're greeted by someone it is necessary that ___.
1. you return the greeting
2. you pay no attention to it
3. someone smiles at you
4. you just walk away
5.How is a "wai" made?
1. Pressing two palms together
2. Bowing your head
3. Waving your right hand
4. Shaking hands
*เฉลย*
(1) What is "sawasdi"?
1. A word of thanking someone
2. A word of greeting
3. An expression of letting out emotion
4. An exclamation
(2) When did the "wai" come from?
1. China
2. Japan
3. Laos
4. India
(3) How many levels of the Thai "wai" are there?
1. 1
2. 2
3. 3
4. 4
(4) When you're greeted by someone it is necessary that you return the greeting.
1. you return the greeting
2. you pay no attention to it
3. someone smiles at you
4. you just walk away
(5) How is a "wai" made?
1.Pressing two palms together
2. Bowing your head
3. Waving your right hand
4. Shaking hands
-----------------------------------------------
👉100 questions👈🙋
Part I : Writing Ability
A. Sentence Completion
Direction: Choose one of the choices that best completes the given sentence.
1. As fuel prices rose, bus companies raised their their fares and _____ .
a. so did the airlines
b. neither did the airlines
c. so the airlines have done
d. neither the airlines did
2. The committee has met and _____ .
a. they have reached a decision
b. it has formulated themselves some opinions
c. its decision was reached at
d. it has reached a decision
3. It was in 1990 _____ joined the staff of the astronomical observatory at Yale University.
a. that Anna Smith
b. Anna Smith, who
c. as Anna Smith
d. Anna Smith then
4. ____ of all modern domestic poultry is the red jungle fowl is widely believed.
a. The ancestor
b. The ancestor is
c. That the ancestor
d. How the ancestor
5. _____ or sharks, for instance, the dolphin is a mammal.
a. Either fish
b. When it is like
c. Being fish
d. Unlike fish
6. Not only ______ places of beauty, but they also serve scientific and educational purposes.
a. are botanical gardens
b. botanical gardens to be
c. botanical gardens are
d. to be botanical gardens
7. Deciduous trees, for example, maples and oaks, _____ to survive through the winter.
a. which shed their leaves
b. shed their leaves
c. is shed their leaves
8. Many of the current international problems we are now facing _____ .
a. linguistic incompetencies
b. are the result of misunderstandings.
c. are because of not understandings themselves
d. lack of the intelligent capabilities of understanding each other
9. Provided Barbara had enough money, _____ on the trip to Canada.
a. she would have gone
b. shall he gone
c. she went
d. she would go
10.____ , we will visit Marie in Berlin.
a. Despite the fact that we have enough time
b. Should we have enough time
c. Unless we have enough time
d. Because we do not have enough time
B. Error Identification
Direction: Each sentence consists of four underlined words or phrases. You are to identify the one that
would not be accepted in standard written English.
11. Wild plants were of considerable important to early settlers, and many are still used medicinally and as foods.
a.
b.
c. d.
12. In much of Alaska, the growing season is such short that crops cannot be raised.
a.
b.
c.
d.
13. Lightning is a rush of electrical current from a cloud to the ground or form one cloud to other.
a.
b.
c.
d.
14. The most important period of physical growth in humans occurred during their first two years.
a.
b.
c.
d.
15. Computers are often used to control, adjustment, and correct complex industrial operations.
a.
b.
c.
d.
16. A barometer is a device it is used to measure atmospheric pressure.
a.
b.
c.
d.
17. Despite most mushrooms are edible, some species cause serious poisoning.
a.
b.
c.
d. d. shedding their leaves
18. Because there are less members present tonight than there were last night, we must wait until the next meeting to vote
a.
b.
c.
d.
19. Janet, Jim’s girlfriend, is finally used to cook on an electric stove after having a gas one for so long.
a.
b.
c.
d.
20. The need for a well – rounded education was an idea espoused by the Greeks in time of Socrates.
a.
b.
c.
d.
Part II : Vocabulary
A. Synonym
Direction: Choose the alternative, which has the closest meaning of the underlined word.
21. Mr. Smith’s sole objective is to make his firm a Fortune 500 company.
a. only. b. principal
c. important. d. immediate
22. The president of the company will resign at the end of the fiscal year.
a. quit. b. relocate
c. reserve. d. get a raise
23. The old utilities building was demolished and a new high-rise took its place.
a. renovated. b. razed
c. remodeled. d. reconciled
24. Joyce is loved by all her friends because she is very congenial.
a. pleasant. b. wealthy
c. courageous. d. sensitive
25. Victoria Holt and William Shakespeare are prolific writers.
a. productive. b. famous
c. esteemed. d. celebrated
26. The tornado caused irreparable damage to the Florida citrus crop.
a. irresolute. b. irresponsible
c. irrecoverable. d. irregular
27. The discontented students retaliated by boycotting the school cafeteria
a. rewarded. b. vindicated
c. took revenge. d. fluctuated
28. The spy used a fictitious name while dealing with the enemy.
a. funny. b. false
c. real. d. foreign
29. Frank condoned his brother’s actions because he knew he meant well.
a. overlooked. b. praise
c. condemned. d. satisfied
30. The director’s spacious new office overlooked the city.
a. quiet. b. colorful
c. roomy. d. comfortable
B. Cloze I
Direction: Read the following passage to complete the blanks by choosing the words from a, b, c, or d.
Forestry Department officials have asked the police to __31__ over 13,000 illegal logs in
Ban Tak district and take legal action against the owner of the timber and other __32__ officials.
Forestry Department chief Sathit Sawinthorn made the request after members of the
House Local Administration Committee requested __33__ into the case and experts from
the Agriculture Ministry found most of the logs were __34__ felled.
According to the complaint, Kamol Kaewket was authorized by Sahawanakij Company
last December to have the __35__ delivered from Mae Sariang district of Mae Hong Son to Ban
Tak district under some Mae Sariang forestry officials’ __36__ which were believed to be fake.
Those involved face charges of having logs in their possession without permission and
using __37__ log delivery permits. The officials face a malfeasance __38__ .
After the bribery scandal of deputy Forestry Department chief Prawat Thanadkha had
been linked to massive illegal logging in the park and __39__, The department was accused of
being involved in the __40__ operation.
31. a. nationalize b. seize
c. release d. provide
32. a. honest b. arrogant
c. involved d. declined
33. a. investigations b. interview
c. compensation d. jargon
34. a. smartly b. foolishly
c. fast d. illegally
35. a. company b. logs
c. officials d. forest
36. a. permits b. resentment
c. ignorance d. attention
37. a. approved b. authentic
c. fake d. important
38. a. sentence b. charge
c. admiration d. opportunity
39. a. inhibition b. sanctuary
c. unsafe place d. mansion
40. a. immaculate b. legal
c. illicit d. delicate
Cloze II
Direction: Read the following passage to complete the blanks by choosing the words from a, b, c, or d.
Lack of oxygen has been blamed for the mass death of fish in a canal outside Wat Lan
Boon temple in Lat Krabang distric last week.
Tests by the Fishery Department __41__ they did not die of poisoning as initially suspected,
but because of __42__ oxygen level in the canal water making __43__ and feeding difficult.
In all more the 100,000 dead fish were __44__ from the canal last Monday __45__
environmental concerns and fear among nearby residents who felt water in the canal was
highly __46__, laden with toxins and chemicals.
He said fish from the canal, even those caught near the temple, were __47__ for human
__48__, explaining that the level of pesticides found in the dead fish was very low, too__49__
to cause any lasting harm, though it could pose problems if allowed to __50__ in the body over
a long period of time.
41. a. hesitated b. revealed
c. pretended d. deceived
42. a. hidden b. abundant
c. depleted d. existing
43. a. respiration b. antibody
c. circulation d. vision
44. a. slaughtered b. removed
c. prayed d. caught
45. a. restoring b. frightening
c. relieving d. sparking
46. a. merged b. recommended
c. accessed d. contaminated
47. a. fit b. dangerous
c. tasteful d. prohibited
48. a. reprimand b. consumption
c. occupation d. digestion
49. a. insignificant b. important
c. certain d. naïve
50. a. befit b. obstruct
c. accumulate d. suck
____________________________________
*😋เฉลยเเนวข้อสอบภาษาอังกฤษกรมศุลฯ 50 ข้อ 😋*
1) a. 2) d. 3) a. 4) c. 5) d. 6) a. 7) b. 8) b. 9) d. 10) b. 11) c. 12) c. 13) d. 14) c. 15) b. 16) b. 17) a. 18) a. 19) a. 20) d. 21) a. 22) a. 23) b. 24) a. 25) a. 26) c. 27) c. 28) b. 29) a. 30) c. 31) b. 32) c. 33) a. 34) d. 35)b. 36) a. 37) c. 38) b. 39) b. 40)c.
41) b. 42) c. 43) a. 44) b. 45) d 46) d 47) a. 48) b.
49) a. 50) c.
_________________________________________
51. Have you seen the film _____ Brad Pitt saves the world from the zombies?
1. that
2. in which
3. in that case
4. about
5. with
52. He's one of the most hated men in history, despite _______ anything really bad.
1. he didn't do
2. he hadn't done
3. not having done
4. don’t have
5. not done
53. I'm very sorry that ________ I've betrayed you.
1. I look
2. I think that
3. you think so
4. you should think
5. why you think
54. I think our house _______ by the end of next year.
1. will sell
2. will be selling
3. will have sold
4. is going to sell
5. will have been sold
55. Before _____ money, banks have to assess the risks involved.
1. borrow
2. to lend
3. borrowing
4. lending
5. they lent
56. You are the only person _______ I can talk.
1. that
2. who
3. which
4. to whom
5. with who
57. If I’d known about it, I ____ you for sure.
1. had told
2. will tell
3. should have told
4. would have told
5. would of told
58. I'm not quite sure why ____ want to interfere with their marriage.
1. would you
2. do you
3. you would
4. can you
5. could you
59. Passengers are advised ________ their belongings with them at all times.
1. to keep
2. to mind
3. if they could mind
4. if they could keep
5. if they would
60. Where do you think _______ to spend my summer holidays?
1. I might
2. I should
3. a good place
4. an attractive area
5. might be the best place
61. I wish you ______ checking my e-mails. You're invading my privacy.
1. stop
2. will stop
3. would stop
4. have stopped
5. are going to stop
62. I don't dislike the building. Now as _____ the neighborhood, I do have concerns.
1. in
2. on
3. about
4. well
5. regards
63. She always gets away with _______ . The boss loves her.
1. late
2. too late
3. to be late
4. she's late
5. being late
64. She doesn't reveal much about herself, and is _____ fascinating for it.
1. as
2. in
3. the same
4. all the more
5. the more
65. I had to admit _____ completely forgotten our wedding anniversary.
1. have
2. I have
3. to having
4. to have
5. for having
66. Having such a famous man for a father ____ had an effect on Jason's childhood.
1. must
2. have to
3. should
4. must have
5. could be
67. When I asked him ______ the keys , Bob said he had no idea where they were.
1. if did he see
2. if he had seen
3. could he see
4. that he had seen
5. which he had seen
68. My sister ____ bought a laptop for her birthday last year.
1. were
2. was
3. has
4. had
5. been
69. The ____ I want to live my life is nobody else's business.
1. which
2. where
3. reason
4. way
5. how
70. You ought to ____ your car repaired.
1. take
2. get
3. make
4. do
5. bring
Directions: Choose the best answer to complete the passages.
Cloze Passage 1
Those who own pets will assure you that animals think and feel. Just say the word “_____71_____” and you will see a dog race away joyfully to the door. Still most people believe that the average animal is not so_____72______ as a human. Although they ____73____that the creatures which are____74______ Homo sapiens, like chimpanzees, are smart, they think those further removed, such as worms and lobsters, are_____75_____ .
71. 1. roll
2. run
3. stay
4. come
72. 1. happy
2. dumb
3. active
4. brainy
5. friendly
73. 1. admit
2. submit
3. omit
4. transmit
5. commit
74. 1. superior to
2. inferior to
3. closest to
4. different to
5. next to
75. 1. astute
2. smart
3. average
4. exceptional
5. cunning
Cloze Passage 2
First there was ice. Then there was the refrigerator. Then the freezer which is fine for ___76_____things a long time was developed, but it destroys the flavor of food. An amazing new technique for_____77______the freshness and natural flavor of meats and fish has been discovered after thousands of years of man’s first attempts to keep_____78____fresh by lowering temperature. This is amazing because this revolutionary technique keeps food ____79____ twice as long.
This method of ___80____ came about in a fascinating experiment that scientists in Japan _____81____ with a crab. Under laboratory conditions, they put a live crab in a compartment at a _____82_____just below the freezing point. Five months later, they returned the crab to normal temperatures and it ____83____ from its sleep.
Later, they put a rose into a two-month-long sleep by chilling it and the flower emerged as ____84____ and fresh as if it were just picked.
Both of these ____85_____ proved that the special temperature just below the freezing point could keep organic matter fresh without destroying it.
78. 1. flavors
2. foods
3. nutrients
4. objects
5. minerals
79. 1. cool
2. natural
3. new
4. fresh
5. old
80. 1. chilling
2. preparing
3. heating
4. defrosting
5. packing
81. 1. supported
2. recommended
3. described
4. performed
5. promoted
82. 1. weather
2. condition
3. temperature
4. circumstance
5. climate
83. 1. froze
2. awoke
3. fell
4. died
5. kept
84. 1. artificial
2. dried
3. exotic
4. beautiful
5. natural
85. 1. alternatives
2. experiments
3. preservers
4. freezers
5. assignments
86. 1. productive
2. native
3. extensive
4. effective
5. decorative
87. 1. materials
2. sources
3. details
4. structures
5. methods
Cloze Passage 3
Artificial flowers are used for scientific as well as for _____86______ purposes. They are made from a variety of _____87____, such as wax and glass, so skillfully that they can scarcely be distinguished from _____88_____ flowers. In making such models, painstaking skill and artistry are called for, as well as thorough knowledge of plant structure. The ______89_____ of glass flowers in the Botanical Museum of Harvard University is the most _____90____ in North America and is widely known throughout the scientific world. In all, there are several thousand models in colored glass, the work of two artist-naturalists, Leopold Blaschka and his son Rudolph.
88. 1. scientific
2. artificial
3. natural
4. endangered
5. extinct
89. 1. caption
2. function
3. production
4. collection
5. communication
90. 1. active
2. dangerous
3. beautiful
4. touchable
5. famous
91. 1. chatting
2. acting
3. listening
4. drawing
5. doing
92. 1. blood
2. brain
3. heart
4. kidney
5. organ
Cloze Passage 4
Just a few minutes’____91____ on a mobile phone reduces the ____92___ functions of children for almost an hour, according to new Spanish test results quoted in Norwegian media.
The tests,_____93_____ by the German investigator Michael Klieeisen at the Spanish Neuro Diagnostic Research Institute in Marbella, are the first to show how children’s brains ____94_____ to the use of mobile phones. With the help of a scanner, Klieeisen was able to ____95_____ pictures of how the brain of an 11-year-old boy and a 13-year-old girl reacted while they used a mobile phone. The results were_____96_____ with similar tests using adult subjects.
The tests showed that the brain activity of the child subjects was reduced ___97____, especially on the side where the mobile phone was held, a few minutes after the call was begun, the report said. Also, brain activity was lower than normal in large sections of the brain for 50 minutes after the end of the call, the test results showed.
“My advice to all parents is not to ______98____ children to use mobile phones,’’ Klieeisen was quoted by Aftenposten as saying. “Not only are electrical activities affected, but also ______99____ processes. We do not know if it is dangerous, but we do know that children’s brains, which are not fully ___100___, are more vulnerable,” the researcher added.
Researchers in Britain confirm the Spanish results, and Norwegian and Swedish experts are also studying the health risk posed by mobile phones.
93. 1. developed
2. organized
3. conducted
4. produced
5. experienced
94. 1. redo
2. rewrite
3. recall
4. react
5. replay
95. 1. do
2. specify
3. answer
4. imagine
5. create
96. 1. done
2. differed
3. tested
4. compared
5. collected
97. 1. clearly
2. differently
3. similarly
4. correctly
5. significantly
98. 1. allow
2. admit
3. share
4. take
5. follow
99. 1. metabolical
2. hydrochemical
3. physiochemical
4. biochemical
5. polymerical
100. 1. created
2. conducted
3. developed
4. organized
5. produced
______________________________________________
เฉลย
51. ตอบข้อ 2 in which
ในประโยคจะเห็นได้ว่า Brad Pitt saves the world from the zombies. เป็นส่วนที่ทาหน้าที่ขยายคาว่า the film (adjective clause) ดังนั้นเราจาเป็นต้องเติม relative pronoun ที่เป็นสรรพนามแทน the film นั่นคือ which
จากประโยคเดิม Have you seen the film? Brad Pitt saves the world from the zombies in the film. ในส่วนที่ทาหน้าที่ขยายคาว่า the film เป็นกรรมของ in ดังนั้นเราจึงสามารถนา in มาวาง ไว้หน้า which ได้
ข้อ 1 that เป็น relative pronoun ใช้แทนสัตว์หรือสิ่งของ (animals or things)
ข้อ 3 in that case in that case (ถ้าอย่างนั้น ถ้าเป็นเช่นนั้น) เป็น adverb
ข้อ 4 about (ประมาณ, ราวๆ, เกี่ยวกับ) เป็น preposition ต้องตามหลังด้วยคานาม
ข้อ 5 with เป็น preposition ต้องตามหลังด้วยคานาม
52. ตอบข้อ 3 not having done
คาว่า despite (ทั้งๆที่, แม้ว่า, ถึงแม้) ใช้ในประโยคที่แสดงความขัดแย้ง เมื่อใช้ despite ในประโยคต้องตามด้วยคานาม (noun) นามวลี (noun clause) หรือสรรพนาม (pronoun) เท่านั้น หรือถ้าต้องตามด้วยคากริยาต้องเปลี่ยนนั้นๆ ให้เป็น gerund (กริยาที่เติม ing)
ข้อ 1-4 จะสังเกตเห็นว่าไม่ได้เป็นคานาม นามวลี สรรพนามหรือ gerund
53. ตอบข้อ 4 you should think
should จะทาให้ประโยคมีความเป็นทางการมากขึ้น หลักการใช้ should คือ should แปลว่า น่าจะ หรือ ควรจะเป็นการแนะนาว่าควรทาอย่างโน้นอย่างนี้ เช่น น่าจะกินข้าวเยอะๆ น่าจะไปพรุ่งนี้ น่าจะไปพบหมอ เป็นต้น ซึ่งเป็นการกระทาที่จะเกิดในอนาคต
ข้อ 1 I look
ข้อ 2 I think that
ข้อ 4 you think so
ข้อ 5 why you think
54. ตอบข้อ 5 will have been sold
จากโจทย์ ฉันคิดว่าบ้านของเราจะขายหมดภายในสิ้นปีนี้
คาว่า by the end of next year เป็นตัวบ่งบอกเวลาว่า เหตุการณ์บางอย่างคาดว่าจะสิ้นสุดภายในสิ้นปีนี้ ดังนั้นจึงต้องใช้โครงสร้างประโยค Future Perfect Tense ที่ใช้กล่าวถึงเหตุการณ์ที่จะทาเสร็จสมบูรณ์ ณ เวลาหนึ่งในอนาคต ซึ่งเหมาะกว่าตัวเลือกตัวอื่น นอกจากนั้นประโยคนี้ยังต้องการรูปแบบ passive voice ที่สื่อความหมายว่าประธาน “บ้าน” ถูกขาย
ข้อ 1 will sell เป็นโครงสร้างประโยค Future Simple Tense ที่กล่าวถึงเหตุการณ์ที่จะเกิด
ในอนาคต
ข้อ 2 will be selling เป็นโครงสร้างของ Future Continuous Tense ที่กล่าวถึงเหตุการณ์
ที่กาลังเกิดขึ้น ณ ช่วงเวลาหนึ่งในอนาคต
ข้อ 3 will have sold เป็นโครงสร้างของ Future Perfect Tense แต่อยู่ในรูป Active
Voice (ประธานเป็นผู้กระทา) ซึ่งในที่นี้คาว่า “บ้าน” เป็นประธานซึ่งไม่สามารถ
ทากริยา “ขาย” ได้
ข้อ 4 is going to sell ใช้เพื่อแสดงถึงความตั้งใจ การวางแผนหรือการตัดสินใจที่จะทาสิ่งหนึ่ง
สิ่งใดในอนาคต
55. ตอบข้อ 4 lending (การกู้ยืม)
จากโจทย์ ก่อนที่จะให้กู้ยืมเงิน ธนาคารจะต้องประเมินความเสี่ยงร่วมด้วย
ในที่นี้ Before เป็น preposition ดังนั้นคาที่ตามหลังมาจึงต้องอยู่ในรูปของคานาม เราสามารถสร้างคานามจากคากริยาโดยการเติม –ing ที่เรียกว่า Gerund
56. ตอบข้อ 4 to whom
ในประโยคนี้ I can talk เป็นส่วนที่ทาหน้าที่ขยายคาว่า the only person ดังนั้นเราจาเป็นต้องเติม relative pronoun ที่เป็นสรรพนามแทน the only person ซึ่งอาจจะเป็น who, whom หรือ that ก็ได้ ทั้งนี้ต้องพิจารณาจากตาแหน่งของ the only person ในส่วนที่ทาหน้าที่ขยายความว่าอยู่ในตาแหน่งใด
จากประโยคเดิม
You are the only person. I can talk to the only person.
ในส่วนที่ทาหน้าที่ขยายความคาว่า the only person เป็นกรรมของ to ดังนั้นเราจึงต้องใช้ whom และเราสามารถนา to มาวางไว้หน้า whom ได้
57. ตอบข้อ 4 would have told
จากโจทย์ข้อนี้เป็นประโยคเงื่อนไข ชนิดที่ 3 ( 3rd Conditional = Past Perfect (had +
past participle) + would have past participle)
58. ตอบข้อ 3 you would
เพราะต่อจาก why ต้องเรียงประโยคตามรูปแบบประโยคบอกเล่าตามหลักการของ
indirect question เนื่องจากประโยคหลักคือ I’m not quite sure. ไม่ได้อยู่ในรูปประโยคคาถาม
ข้อ 1, 2, 4 และ 5 เป็นการเรียงตามรูปแบบประโยคคาถาม ซึ่งใช้ไม่ได้ในกรณีนี้
แบบฝึกพัฒนาทักษะภาษาอังกฤษ ปีการศึกษา 2559 ชัน้ มัธยมศึกษาปีที่ 6 หน้า 90
59. ตอบข้อ 1 to keep
เพราะตามโครงสร้างคือ advise to do something
จากโจทย์เราต้องการความหมายว่า ผู้โดยสารได้รับการแนะนาให้เก็บสิ่งของไว้กับตัวตลอดเวลา ดังนั้นจึงใช้คาว่า to keep (เก็บ)
ข้อ 2 to mind (ระวัง) เป็นคากริยา เรามักจะเห็น mind ความหมายนี้เป็นป้ายคาเตือนตาม
สถานีรถไฟฟ้า รถไฟใต้ดิน หรือสถานที่ที่ต้องใช้ความระมัดระวัง
60. ตอบข้อ 5 might be the best place
ซึ่งเป็น combination of sentences คือ “การรวมประโยคตั้งแต่ 2 ประโยคขึ้นไปให้เป็นประโยคเดียวกัน
จากโจทย์เป็นการรวมของ What do you think? และ Where might be the best place to spend my summer holidays?
ข้อ 1 I might ไม่สามารถใช้ตามหลังด้วย to spend ได้
ข้อ 2 I should ไม่สามารถใช้ตามหลังด้วย to spend ได้
ข้อ 3 a good place (เป็นสถานที่ที่ดี) เป็นคานาม ไม่สามารถใช้ได้ในกรณีนี้เพราะ I think
ต้องตามด้วยประโยค
ข้อ 4 an attractive area (เป็นบริเวณที่มีเสน่ห์ดึงดูดใจ) เป็นคานาม ไม่สามารถใช้ได้ใน
กรณีนี้เพราะ I think ต้องตามด้วยประโยค
61.ตอบข้อ 3 would stop
จากโจทย์ข้อนี้เป็น
Wish + past simple ใช้แสดงความปรารถนาที่ตรงข้ามกับความจริงในปัจจุบัน ซึ่งเราอยากให้เป็นอย่างที่เราฝัน แต่มันเป็นไปได้ยากเหลือเกิน เช่น เราเห็นเพื่อนได้ไปทางานในอเมริกาแล้วเราอยากไปบ้าง แต่มีโอกาสน้อยมากๆ ที่เราจะได้ไป เราก็บอกว่า I wish I could work in America.
ข้อ 1 stop เป็นโครงสร้างประโยค Present Simple Tense
ข้อ 2 will stop เป็นโครงสร้างประโยค Future Simple Tense
ข้อ 4 have stopped เป็นโครงสร้างประโยค Present Perfect Tense
ข้อ 5 are going to stop เป็นโครงสร้างประโยค Future Simple Tense
62. ตอบข้อ 5 as regards แปลว่า ในเรื่อง ใช้เมื่อต้องการเปลี่ยนประธาน
ข้อ 1 in เป็น preposition ใช้กับ ปี เดือน ทศวรรษ ศตวรรษ ฤดูกาล
ข้อ 2 on เป็น preposition ใช้กับ วันในสัปดาห์ วันที่ หรือวันสาคัญในเทศกาลต่างๆ
ข้อ 3 about เป็น preposition (ประมาณ, ราวๆ, เกี่ยวกับ) ใช้เมื่อต้องการกล่าวถึงสิ่งที่
บางคนกาลังพูดถึง, เขียนถึง หรือกาลังคิดอยู่
ข้อ 4 well เป็นคา adverb ใช้ขยายกริยา
63. ตอบข้อ 5 being late เพราะจากโจทย์ในที่นี้ มีคาว่า with เป็น preposition คาที่ตามหลังคา
preposition จะต้องเป็น Gerund (Gerund คือ คากริยา + ing หรือ v-ing) ในที่นี้ทาหน้าที่เป็นกรรมของ with
ข้อ 1 late ในที่นี้ทาหน้าที่เป็น adjective (คาคุณศัพท์) แปลว่า เธอสายเป็นประจา
ข้อ 2 too late ในที่นี้ทาหน้าที่เป็น adjective (คาคุณศัพท์) และมี too ทาหน้าที่เป็น
adverb มาขยาย คาว่า late แปลว่า สายเกินไป
ข้อ 3 to be late (สาย)
ข้อ 4 She's late (หล่อนมาสาย)
64. ตอบข้อ 4 all the more (all the more มีความหมายคล้ายกับว่า even more (มากยิ่งขึ้น)
จากโจทย์กล่าวว่า เธอไม่เปิดเผยเกี่ยวกับตัวเองมากนักและเป็นสิ่งที่น่าสนใจมากขึ้นนั้น
ข้อ 1 as เป็น conjunction (เนื่องจาก, เพราะว่า) เหมือนกับคาว่า because
ข้อ 2 in เป็น preposition ใช้กับ ปี เดือน ทศวรรษ ศตวรรษ ฤดูกาล
ข้อ 3 the same (คาว่า same แปลว่า เหมือนกับ เช่นเดียวกัน) หากต้องการบอกว่า
เหมือนกับใคร ให้บอกว่า “the same as + คนนั้น” เช่น the same as you,
the same as him, the same as me
ข้อ 5 the more การใช้ไม่จาเป็นต้องมี verb ช่วยใดๆ หรือถ้าต้องการเขียนในลักษณะ
ประโยคโดยที่ไม่มี adjective ขั้นกว่าก็สามารถทาได้เช่นกัน โดยที่เห็นบ่อยๆ ก็คือ
the more ...., the more .... แปลว่า ยิ่งก็ยิ่ง เช่น The more you exercise,
the healthier you will be. ยิ่งคุณออกกาลังกายเท่าไหร่ คุณก็สุขภาพดีเท่านั้น
65. ตอบข้อ 3 to having (ยอมรับว่า)
หลักการใช้คาว่า admit
1. admit + Ving เพราะ admit ต้องตามด้วย Ving
2. admit to + Ving เพราะ to ในที่นี้เป็น preposition ต้องตามด้วย n/ pronoun/ Ving
ในที่นี้ จากโจทย์ admit to + gerund (ing)
I had to admit to having completely forgotten our wedding anniversary.
จากโจทย์ ฉันต้องยอมรับว่า จริงๆแล้วฉันลืมวันฉลองครบรอบวันแต่งงานของเรา
ตามหลักการใช้ที่อธิบายข้างต้น จะใช้คาตอบข้อ 1 (have) ข้อ 2 (I have) ข้อ 4 (to have) และข้อ 5 (for having) ตามหลัง admit ไม่ได้
66. ตอบข้อ 4 must have (เรามักจะพบว่า 'must have + past participle เพื่อเป็นการตอกย้าแสดง
ความมั่นใจว่าสิ่งนั้นเป็นจริง ในที่นี้จึงตอบว่า must have had ได้)
ข้อ 1 (must) ข้อ 2 (have to) และข้อ 3 (should) ต้องตามด้วย V1 ในที่นี้ตามด้วย had ไม่ได้
ข้อ 5 could be (could be + V3 ได้ถ้าอยู่ในรูปของ Passive Voice ประธานเป็นผู้ถูกกระทา ในที่นี้ประธานไม่ใช่เป็นผู้ถูกกระทา เพราะฉะนั้นจึงไม่สามารถนามาตอบได้)
67. ตอบข้อ 2 if he had seen (จากโจทย์ข้อนี้เป็น Reported Speech (questions) ประเภท Yes-No questions ประโยคคาถามประเภทนี้ จะขึ้นต้นด้วยคากริยาช่วย (helping verbs) เช่น Do, Does, Did, Will, Would, Shall, Should, May, Might, Must, Have, Has, Is, Am, Are เป็นต้น เมื่อต้องการจะเปลี่ยน Direct Speech ของประโยคแบบ Yes-No questions ดังกล่าวให้เป็น Reported Speech จาเป็นต้องทดแทนการถามว่า “ใช่ไหม” ด้วยคาว่า if/ wether และทาประโยคให้อยู่ในรูปของประโยคบอกเล่า และตัดเครื่องหมาย “?” ออก
จากรูปเดิมประโยคคือ When I asked him, “Has he seen the keys?” Bob said he had no idea where they were.)
68. ตอบข้อ 2 was
จากโจทย์ น้องสาวของฉันได้รับเครื่องคอมพิวเตอร์โน้ตบุ๊คตัวใหม่เป็นของขวัญวันเกิด
ในที่นี้ประธานเป็นผู้ถูกกระทา คือคนอื่นเป็นผู้ซื้อให้ คาตอบจึงเป็น was เพราะโครงสร้างประโยคในรูปแบบ Passive Voice = Subject + Verb to be + Verb 3 (Past Participle)
ข้อ 1 were ประธานเป็น My sister เป็นเอกพจน์
ข้อ 3 has ไม่อยู่ในโครงสร้าง Passive Voice
ข้อ 4 had ไม่อยู่ในโครงสร้าง Passive Voice
ข้อ 5 been ไม่อยู่ในโครงสร้าง Passive Voice
69. ตอบข้อ 4 way (n.) วิธีหรือแนวทาง
จากโจทย์ มี The เป็นคาสาคัญ เพราะฉะนั้นคาที่หายไปจะต้องเป็นคานาม (n.) ในที่นี้คาว่า way สอดคล้องกับประโยคในโจทย์ (ฉันจะใช้ชีวิตตามแนวทางของฉัน คนอื่นไม่เกี่ยว)
ข้อ 1 which อันไหน
ข้อ 2 where ที่ไหน
ข้อ 3 reason เหตุผล
ข้อ 5 how อย่างไร
70. ตอบข้อ 2 get
ประโยคนี้อยู่ในรูปของ causative form คือ ประโยคที่แสดงให้เห็นว่า ผู้พูดไม่ได้กระทาการอย่างหนึ่งด้วยตนเอง แต่ให้คนอื่นทาให้ เช่น “ฉันเอารถไปล้าง” ฉันให้คนอื่นหรือร้านล้างรถล้างให้
Causative Form ประเภทที่ไม่บอกผู้กระทา มีโครงสร้างคือ To have something done และ To get something done – done ในที่นี้แทน Verb 3 – something ในที่นี้แทนสิ่งของ จากโจทย์ข้อนี้คาตอบจึงเป็น You ought to get your car repaired.
ข้อ 1 (take) ข้อ 3 (make) ข้อ 4 (do) และข้อ 5 (bring) ไม่อยู่ในโครงสร้างของ Causative Form
71. ตอบข้อ 2 run วิ่ง
จากเนื้อหา Those who own pets will assure you that animals think and feel.
Just say the word “run” and you will see a dog race away joyfully to the door.
(คนที่เป็นเจ้าของสัตว์เลี้ยงรู้ว่าสัตว์คิดและรู้สึกได้ เพียงแค่สั่งว่า วิ่ง คุณจะเห็นสุนัขออกวิ่งไปที่ประตูอย่างร่าเริง)
ข้อ 1 roll กลิ้ง
ข้อ 3 stay อยู่กับที่
ข้อ 4 come มานี่
ข้อ 5 crawl คลาน
72. ตอบข้อ 4 brainy ฉลาด
จากเนื้อหา Still most people believe that the average animal is not so brainy as
a human. (คนส่วนใหญ่ยังคงเชื่อว่าโดยเฉลี่ยแล้วสัตว์ยังฉลาดไม่เท่ากับมนุษย์)
ข้อ 1 happy มีความสุข
ข้อ 2 dumb โง่
ข้อ 3 active ว่องไว
ข้อ 5 friendly เป็นมิตร
73. ตอบข้อ 1 admit ยอมรับ
จากเนื้อหา Although they admit that the creatures which are closest to Homo sapiens, like chimpazees, are smart, ... (ถึงแม้ว่าคนจะยอมรับว่าสัตว์บางชนิด เช่น ลิงชิมแพนซี มีความคล้ายคลึงกับมนุษย์และมีความฉลาด)
ข้อ 2 submit เสนอ
ข้อ 3 omit ละเว้น/ ข้ามไป
ข้อ 4 transmit ส่งผ่าน/ถ่ายทอด
ข้อ 5 commit ผูกมัด
74. ตอบข้อ 3 closest to คล้ายคลึง/ใกล้ชิด
จากเนื้อหา Although they admit that the creatures which are closest to Homo sapiens, like chimpazees, are smart, ... (ถึงแม้ว่าคนจะยอมรับว่าสัตว์บางชนิด เช่น ลิงชิมแพนซี มีความคล้ายคลึงกับมนุษย์และมีความฉลาด)
ข้อ 1 superior to ดีกว่า/เหนือกว่า
ข้อ 2 inferior to ด้อยกว่า
ข้อ 4 different from แตกต่างจาก
ข้อ 5 next to ถัดไป
75. ตอบข้อ 4 exceptional เป็นข้อยกเว้น
จากเนื้อหา Although they admit that the creatures which are closest to Homo sapiens, like chimpazees, are smart, they think those further removed, such as worms and lobsters, are exceptional. (ถึงแม้ว่าคนจะยอมรับว่าสัตว์บางชนิด เช่น ลิงชิมแพนซี มีความคล้ายคลึงกับมนุษย์และมีความฉลาด แต่สาหรับสัตว์จาพวกหนอนและกุ้งลอบสเตอร์ ถือเป็นข้อยกเว้น)
ข้อ 1 astute ฉลาด/มีไหวพริบ
ข้อ 2 smart ฉลาด
ข้อ 3 average โดยเฉลี่ย
ข้อ 5 cunning มีเล่ห์เหลี่ยม
76. ตอบข้อ 3 storing เก็บ
จากเนื้อหา First there was ice. Then there was the refrigerator. Then the freezer
which is fine forstoring things a long time was developed,... (ครั้งแรก มีน้าแข็ง ต่อมามีตู้เย็น และก็มาถึงตู้แช่แข็ง ที่เหมาะสาหรับเก็บสิ่งของได้เป็นเวลานาน ก็ได้รับการพัฒนาขึ้น)
ข้อ 1 processing กระบวนการ
ข้อ 2 improving พัฒนา/ทาให้ดีขึ้น
ข้อ 4 supplying การจัดหา
ข้อ 5 demanding ความต้องการ
77. ตอบข้อ 1 preserving เก็บรักษา/ถนอมอาหาร
จากเนื้อหา An amazing new technique for preserving the freshness and natural flavor of meats and fish has been discovered after thousands of years of man’s first attempts to keep food fresh by lowering temperature. (วิธีการแบบใหม่อันมหัศจรรย์ สาหรับการเก็บรักษาเนื้อและปลาให้มีความสดและยังคงรสชาดแบบธรรมชาติ ได้รับการค้นพบ หลังจากนั้นหลายพันปีที่ความพยายามครั้งแรกของมนุษย์ในการเก็บรักษาความสดของอาหารโดยการลดอุณหภูมิให้ต่าลง)
ข้อ 2 extracting การสกัด
ข้อ 3 restoring การเรียกคืน
ข้อ 4 destroying การทาลาย
ข้อ 5 developing การพัฒนา/ทาให้ดีขึ้น
78. ตอบข้อ 2 food อาหาร
จากเนื้อหา An amazing new technique for preserving the freshness and natural flavor of meats and fish has been discovered after thousands of years of man’s first attempts to keep food fresh by lowering temperature. (วิธีการแบบใหม่อันมหัศจรรย์ สาหรับการเก็บรักษาเนื้อและปลาให้มีความสดและยังคงรสชาดแบบธรรมชาติ ได้รับการค้นพบ หลังจากนั้นหลายพันปีที่ความพยายามครั้งแรกของมนุษย์ในการเก็บรักษาความสดของอาหารโดยการลดอุณหภูมิให้ต่าลง)
แบบฝึกพัฒนาทักษะภาษาอังกฤษ ปีการศึกษา 2559 ชัน้ มัธยมศึกษาปีที่ 6 หน้า 95
ข้อ 1 flavors รสชาด
ข้อ 3 nutrients สารอาหาร
ข้อ 4 objects สิ่งของ
ข้อ 5 minerals แร่ธาตุ
79. ตอบข้อ 4 fresh ความสด
จากเนื้อหา This is amazing because this revolutionary technique keeps food fresh twice as long. (วิวัฒนาการของการเก็บถนอมอาหารนี้ สามารถเก็บอาหารได้ยาวนานเป็นสองเท่า)
ข้อ 1 cool เย็น
ข้อ 2 natural เป็นธรรมชาติ
ข้อ 3 new ใหม่
ข้อ 5 old เก่า
80. ตอบข้อ 1 chilling การแช่แข็ง
จากเนื้อหา This method of chilling came about in a fascinating experiment that scientists in Japan performed with a crab. (วิธีการแช่แข็งอาหารเกิดขึ้น ภายหลังจากการทดลองที่นักวิทยาศาสตร์ในประเทศญี่ปุ่น ได้ทาการทดลองแช่แข็งปู)
ข้อ 2 preparing การเตรียม
ข้อ 3 heating การทาให้ร้อน
ข้อ 4 defrosting การละลายน้าแข็ง
ข้อ 5 packing การบรรจุหีบห่อ
81. ตอบข้อ 4 performed ดาเนินการ
จากเนื้อหา This method of chilling came about in a fascinating experiment that scientists in Japan performed with a crab. (วิธีการแช่แข็งอาหารเกิดขึ้น ภายหลังจากการทดลองที่นักวิทยาศาสตร์ในประเทศญี่ปุ่น ได้ทา (ดาเนินการ) การทดลองแช่แข็งปู)
ข้อ 1 supported ได้รับการสนับสนุน
ข้อ 2 recommended ได้รับการแนะนา
ข้อ 3 described ได้รับการอธิบาย
ข้อ 5 promoted ได้รับการส่งเสริม
82. ตอบข้อ 3 temperature อุณหภูมิ
จากเนื้อหา Under laboratory conditions, they put a live crab in a compartment at a temperature just below the freezing point. (ภายใต้สภาพห้องทดลองนักวิทยาศาสตร์แช่ปูสดๆในช่องที่อุณหภูมิต่ากว่าจุดเยือกแข็ง)
ข้อ 1 weather อากาศ
ข้อ 2 condition สภาพ
ข้อ 4 circumstance สถานการณ์
ข้อ 5 climate ภูมิอากาศ
83. ตอบข้อ 2 awoke ตื่นขึ้นมา /ฟื้น
จากเนื้อหา Five months later, they returned the crab to normal temperatures and it awoke from its sleep. (หลังจากนั้น 5 เดือน นักวิทยาศาสตร์ได้นาปูไปไว้ในห้องที่อุณหภูมิปกติ และปูได้ฟื้นตื่นจากการนอนหลับ)
ข้อ 1 froze แช่แข็ง
ข้อ 3 fell ตก
ข้อ 4 died ตาย
ข้อ 5 kept เก็บรักษา
84. ตอบข้อ 4 beautiful สวยงาม
จากเนื้อหา Later, they put a rose into a two-month-long sleep by chilling it and the flower emerged as beautiful and fresh as if it were just picked. (หลังจากนั้น นักวิทยาศาสตร์ได้นาดอกกุหลาบไปแช่แข็งไว้เป็นระยะเวลา 2 เดือนและเมื่อนาดอกกุหลาบกลับออกมาอีกครั้ง ดอกกุหลาบยังคงสภาพสดและสวยราวกับว่าเพิ่งถูกเก็บมา)
ข้อ 1 artificial ประดิษฐ์/ของเทียม
ข้อ 2 dried แห้ง
ข้อ 3 exotic แปลกใหม่
ข้อ 5 wet เปียก
85. ตอบข้อ 2 experiments การทดลอง
จากเนื้อหา Both of these experiments proved that the special temperature just below the freezing point could keep organic matter fresh without destroying it.
(การทดลองทั้งสองครั้ง พิสูจน์ให้เห็นว่าภายใต้อุณหภูมิที่ต่ากว่าจุดเยือกแข็ง สามารถเก็บรักษาสิ่งมีชีวิตให้คงความสดโดยไม่ถูกทาลาย)
ข้อ 1 alternatives ทางเลือก
ข้อ 3 preservers ผู้รักษา
ข้อ 4 freezers ตู้แช่แข็ง
ข้อ 5 assignments การมอบหมายงาน
86. ตอบข้อ 5 decorative ตกแต่ง/ประดับ
จากเนื้อหา Artificial flowers are used for scientific as well as for decorative purposes. (ดอกไม้ประดิษฐ์ ถูกใช้ทั้งในทางวิทยาศาสตร์และสาหรับการตกแต่งประดับประดา)
ข้อ 1 productive มีประสิทธิผล
ข้อ 2 native ประจาชาติ
ข้อ 3 extensive กว้างขวาง
ข้อ 4 effective มีประสิทธิภาพ
87. ตอบข้อ 1 materials วัสดุ
จากเนื้อหา They are made from a variety of materials, such as wax and glass, so skillfully that they can scarcely be distinguished from natural flowers.
(ดอกไม้ประดิษฐ์ ทาจากวัสดุหลายชนิด เช่น ขี้ผึ้ง และแก้ว ดังนั้นด้วยทักษะความชานาญ ดอกไม้ประดิษฐ์เหล่านี้ ไม่สามารถจาแนกความแตกต่างจากดอกไม้ธรรมชาติได้)
ข้อ 2 sources แหล่ง
ข้อ 3 details รายละเอียด
ข้อ 4 structures โครงสร้าง
ข้อ 5 methods วิธีการ
88. ตอบข้อ 3 natural ตามธรรมชาติ
จากเนื้อหา They are made from a variety of materials, such as wax and glass, so skillfully that they can scarcely be distinguished from natural flowers.
(ดอกไม้ประดิษฐ์ ทาจากวัสดุหลายชนิด เช่น ขี้ผึ้ง และแก้ว ดังนั้นด้วยทักษะความชานาญ ดอกไม้ประดิษฐ์เหล่านี้ ไม่สามารถจาแนกความแตกต่างจากดอกไม้ธรรมชาติได้)
ข้อ 1 scientific ทางวิทยาศาสตร์
ข้อ 2 artificial เทียม/ ประดิษฐ์ขึ้น
ข้อ 4 endangered ภาวะ ใกล้สูญพันธ์
ข้อ 5 extinct สูญพันธ์/ หมดไป
89. ตอบข้อ 4 collection สะสม/ รวบรวม
จากเนื้อหา The collection of glass flowers in the Botanical Museum of Harvard University is the most famous in North America and is widely known throughout the scientific world. (การรวบรวมดอกไม้แก้วในพิพิธพันธุ์สวนพฤกษศาสตร์ของมหาวิทยาลัย Harvard มีชื่อเสียงที่สุดในทวีปอเมริกาเหนือ และเป็นที่รู้จักอย่างกว้างขวางในโลกแห่งวิทยาศาสตร์)
ข้อ 1 caption คาบรรยายภาพ
ข้อ 2 function หน้าที่
ข้อ 3 production การผลิต
ข้อ 5 communication การติดต่อสื่อสาร
90. ตอบข้อ 5 famous มีชื่อเสียง
จากเนื้อหา The collection of glass flowers in the Botanical Museum of Harvard University is the most famous in North America and is widely known throughout the scientific world. (การรวบรวมดอกไม้แก้วในพิพิธพันธุ์สวนพฤกษศาสตร์ของมหาวิทยาลัย Harvard มีชื่อเสียงที่สุดในทวีปอเมริกาเหนือ และเป็นที่รู้จักอย่างกว้างขวางในโลกแห่งวิทยาศาสตร์)
ข้อ 1 active กระตือรือล้น/กระฉับกระเฉ็ง
ข้อ 2 dangerous อันตราย
ข้อ 3 beautiful สวยงาม
ข้อ 4 touchable แตะต้องสัมผัสได้
ที่มา: ดร.ศุภวัฒน์ พุกเจริญ. ตะลุยโจทย์ Reading 500 ข้อ. หน้า 62. กรุงเทพฯ : โรงพิมพ์
ห้างหุ้นส่วนจากัน สามลดา, 2557.
91. ตอบข้อ 1 chatting สนทนา/พูดคุย
จากเนื้อหา Just a few minutes’ chatting on a mobile phone reduces the brain functions of children for almost an hour, according to new Spanish test results quoted in Norwegian media. (สื่อของนอร์เวย์ อ้างว่า จากการรายงานผลการทดสอบของสเปนครั้งใหม่ การสนทนาทางโทรศัพท์มือถือ เพียงแค่ไม่กี่นาที จะลดการทางานของสมองในเด็กลง ไปเกือบ 1 ชั่วโมง)
ข้อ 2 acting การแสดง
ข้อ 3 listening การฟัง
ข้อ 4 drawing การวาด
ข้อ 5 doing การกระทา
92. ตอบข้อ 2 brain สมอง
จากเนื้อหา Just a few minutes’ chatting on a mobile phone reduces the brain functions of children for almost an hour, according to new Spanish test results quoted in Norwegian media. (สื่อของนอร์เวย์ อ้างว่า จากการรายงานผลการทดสอบของสเปนครั้งใหม่ การสนทนาทางโทรศัพท์มือถือ เพียงแค่ไม่กี่นาที จะลดการทางานของสมองในเด็กลง ไปเกือบ 1 ชั่วโมง)
ข้อ 1 blood เลือด
ข้อ 3 heart หัวใจ
ข้อ 4 kidney ไต
ข้อ 5 organ อวัยวะ
93. ตอบข้อ 3 conducted ดาเนินการ/กระทา/จัดทา
จากเนื้อหา The tests, conducted by the German investigator Michael Klieeisen at the Spanish Neuro Diagnostic Research Institute in Marbella, are the first to show how children’s brains react to the use of mobile phones. (การทดสอบที่จัดทาขึ้นโดยนาย Michael Klieeisenผู้สารวจชาวเยอรมัน แห่งสถาบันวิจัยโรคประสาทของสเปน เป็นครั้งแรก ที่แสดงให้เห็นว่าสมองของเด็กตอบสนองต่อการใช้โทรศัพท์มือถืออย่างไร)
ข้อ 1 developed ได้รับการพัฒนา
ข้อ 2 organized ดาเนินการ
ข้อ 4 produced ผลิต
ข้อ 5 experienced ได้รับประสบการณ์
94. ตอบข้อ 4 react ตอบสนอง/มีปฎิกริยา
จากเนื้อหา The tests, conducted by the German investigator Michael Klieeisen
at the Spanish Neuro Diagnostic Research Institute in Marbella, are the first to show how children’s brains react to the use of mobile phones. (การทดสอบที่จัดทาขึ้นโดยนาย Michael Klieeisenผู้สารวจชาวเยอรมัน แห่งสถาบันวิจัยโรคประสาทของสเปน เป็นครั้งแรก ที่แสดงให้เห็นว่าสมองของเด็กตอบสนองต่อการใช้โทรศัพท์มือถืออย่างไร)
ข้อ 1 redo ทาอีกครั้ง
ข้อ 2 rewrite เขียนอีกครั้ง
ข้อ 3 recall เรียกอีกครั้ง
ข้อ 5 replay เล่นอีกครั้ง
95. ตอบข้อ 5 create สร้าง
จากเนื้อหา With the help of a scanner, Klieeisen was able to create pictures of how the brain of an 11-year-old boy and a 13-year-old girl reacted while they used a mobile phone. (ด้วยความช่วยเหลือของเครื่องสแกนเนอร์ นาย Klieeisenสามารถสร้างภาพที่แสดงถึง สมองของเด็กชายอายุ 11 ปี และสมองของเด็กหญิงอายุ 13 ปี มีการตอบสนองในขณะที่ใช้โทรศัพท์มือถือ อย่างไร)
ข้อ 1 do ทา
ข้อ 2 specify ระบุ
ข้อ 3 answer ตอบ
ข้อ 4 imagine จินตนาการ
96. ตอบข้อ 4 compared เปรียบเทียบ
จากเนื้อหา The results were compared with similar tests using adult subjects.
(ผลการทดสอบถูกนาไปเปรียบเทียบกับการทดสอบในลักษณะเดียวกันที่ใช้ผู้ใหญ่เป็นกลุ่มตัวอย่าง)
ข้อ 1 done ถูกทา
ข้อ 2 differed แตกต่าง
ข้อ 3 tested ถูกทดสอบ
ข้อ 5 collected ถูกรวบรวม
97. ตอบข้อ 5 significantly อย่างมีนัยสาคัญ
จากเนื้อหา The tests showed that the brain activity of the child subjects was reduced significantly, especially on the side where the mobile phone was held, a few minutes after the call was begun, the report said. (จากรายงานการทดสอบแสดงให้เห็นว่าการทางานของสมองของกลุ่มตัวอย่างที่เป็นเด็ก ลดลงอย่างมีนัยสาคัญ โดยเฉพาะสมองด้านที่ถือโทรศัพท์มือถือ ซึ่งเกิดขึ้นหลังจากใช้โทรศัพท์เพียงไม่กี่นาที)
ข้อ 1 clearly อย่างชัดเจน
ข้อ 2 differently อย่างแตกต่าง
ข้อ 3 similarly อย่างคล้ายกัน
ข้อ 4 correctly อย่างถูกต้อง
98. ตอบข้อ 1 allow อนุญาต
จากเนื้อหา “My advice to all parents is not to allow children to use mobile phones,” Klieeisen was quoted by Aftenposten as saying. “Not only are electrical activities affected, but also biochemical processes.” (คาแนะนาของผม ที่มีต่อผู้ปกครองคือ อย่าอนุญาตให้เด็กใช้โทรศัพท์มือถือ เป็นคากล่าวของนาย Klieeisen ที่ Aftenposten อ้างถึงไม่เพียงแต่คลื่นไฟฟ้าในสมองจะได้รับผลกระทบเท่านั้น แต่ยังรวมถึงกระบวนการทางชีวเคมีด้วย)
ข้อ 2 admit ยอมรับ
ข้อ 3 share แบ่งปัน/มีส่วนร่วม
ข้อ 4 take ได้รับ
ข้อ 5 follow ติดตาม
99. ตอบข้อ 4 biochemical ชีวเคมี
จากเนื้อหา “My advice to all parents is not to allow children to use mobile phones,” Klieeisen was quoted by Aftenposten as saying. “Not only are electrical activities affected, but also biochemical processes.” (คาแนะนาของผมที่มีต่อผู้ปกครองคือ อย่าอนุญาตให้เด็กใช้โทรศัพท์มือถือ เป็นคากล่าวของนาย Klieeisen ที่ Aftenposten อ้างถึง ไม่เพียงแต่คลื่นไฟฟ้าในสมองจะได้รับผลกระทบเท่านั้น แต่ยังรวมถึงกระบวนการทางชีวเคมีด้วย)
ข้อ 1 metabolical เกี่ยวกับระบบการเผาผลาญ
ข้อ 2 hydrochemical เกี่ยวกับเคมีทางน้า
ข้อ 3 physiochemical เกี่ยวกับทางเคมีกายภาพ
ข้อ 5 polymerical เกี่ยวกับสารโพลิเมอร์
100. ตอบข้อ 3 developed พัฒนา
จากเนื้อหา We do not know if it is dangerous, but we do know that children’s brains, which are not fully developed, are more vulnerable,” the researcher added. (ผู้วิจัยกล่าวว่า เราไม่ทราบว่ามันอันตรายหรือไม่ แต่เป็นที่แน่ชัดว่า สมองของเด็กซึ่งยังพัฒนาไม่เต็มที่ นั้นเปราะบางกว่าสมองของผู้ใหญ่)
ข้อ 1 created สร้างสรรค์
ข้อ 2 conducted ดาเนินการ
ข้อ 4 organized จัดการ
ข้อ 5 produced ผลิต
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น